Uwolnić Grudziądzkie Śródmieście

Uwolnić Grudziądzkie Śródmieście!

            Wprowadzanie ruchu rowerowego na miejskie ulice to nie tylko wdrażanie zdrowego, niezależnego i skutecznego środka miejskiego transportu, ale i dalekosiężna poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu na miejskich ulicach.

            Uwolnić Grudziądzkie Śródmieście to akcja Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz na rzecz dwukierunkowego ruchu dla rowerów na ulicach jednokierunkowych, oraz zniesienia zakazu ruchu na wszystkich śródmiejskich ulicach naszego miasta.

Akcję tę poparł Zarząd Dróg Miejskich, niestety przedstawiciele Policji i Straży Miejskiej wchodzący w skład Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie podzielili naszego entuzjazmu i nie wyrazili zgody na otworzenie ulic jednokierunkowych pod prąd dla rowerów. Otwarte natomiast mają zostać dla ruchu rowerowego wszystkie śródmiejskie ulice zaopatrzone w "zakaz ruchu". Jesteśmy przekonani, że odmowna decyzja Komisji wynikła ze szczerej troski o bezpieczeństwo, jednakże nie zmienia to faktu, że myślenie członków Komisji jest nie tylko błędne, ale i bardzo starodawne.

Jazda rowerem pod prąd jest uznana za bezpieczną i powszechnie stosowana w nowoczesnych miastach Europy i w Polsce?

 Po pierwsze rowerzyści mają doskonały kontakt wzrokowy z nadjeżdżającymi z naprzeciwka kierowcami,

 Po drugie kierowcy, mający świadomość nadjeżdżających z naprzeciwka rowerzystów zmuszeni są do ostrożnej jazdy, co poprawia bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców miasta,

 Po trzecie rozwiązania te sprawdzają się od wielu lat w praktyce nowoczesnych miast, w tym naszych sąsiadów - Torunia czy Bydgoszczy. Od trzech lat mamy również dwukierunkową dla rowerów ulicę w Grudziądzu (Skłodowskiej-Curie od Młyńskiej do Sienkiewicza).

Tak więc pozostaje nam stawić się na następnym posiedzeniu Komisji BRD, które odbędzie się w czerwcu. Możliwość udziału obiecała nam już Dyrekcja ZDM. Spróbujemy przekonać przedstawicieli służb porządkowych do słusznego i nowoczesnego spojrzenia na ruch rowerowy w mieście i mamy nadzieję, że się uda 

 

z rowerowym pozdrowieniem
w imieniu Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz 
Matołek 


Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 35 ).
Opublikowano: 2015/08/03 19:22 przez j23 #25101
j23 Avatar
pieter napisał:
A tu np. uważają, że pas ruchu i droga dla rowerów to jeden pies:
Fragment z tego artykułu:
Pas ruchu dla rowerów stanowi część jezdni przeznaczoną do ruchu rowerów w jednym kierunku. Pasy ruchu mają dokładnie taką samą funkcję i znaczenie prawne jak drogi dla rowerów.
Nie ma tu stwierdzenia, że DDR i pas rowerowy to to samo, a tylko że spełniają tą samą funkcję, a to jest fakt.
Opublikowano: 2015/08/03 19:04 przez pieter #25100
pieter Avatar
Przepraszam za poniższą fotkę - nawet nie wiem, kiedy się obróciła :laugh:

A tu np. uważają, że pas ruchu i droga dla rowerów to jeden pies:
www.gloszabrza24.pl/samorzad/830-nowe-przepisy-ruchu-dla-rowerzystow
Opublikowano: 2015/08/03 18:45 przez pieter #25099
pieter Avatar
Skrzyżowanie ul. Mieszka i Legionów. Jadę od strony Tarpna do Kartoflaka i sobie patrzę na te znaki:


Po przejechaniu przez ul. Mieszka podróżujemy w kierunku Kartoflaka po kaflach, które chyba są chodnikiem dla pieszych. Potem tablica informuje, że za chwilę będzie wydzielony pas ruchu dla rowerów, a przed wydzielonym pasem następny znak zapowiada, że jedziemy po drodze pieszo-rowerowej, a na koniec dowiadujemy się z kolejnego znaku, że jest to koniec drogi rowerowej. I to wszystko na około 30-tu metrach. Czy rzeczywiście rowerzyście potrzebne są te wszystkie informacje? Ktoś tu chyba przesadził :(