Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

Odpowiedz w temacie: Shimano Alivio FC-M430 na Shimano Deore FC-M590

Nazwa
Tytuł
Boardcode
B) ;) :) :P :laugh: :ohmy: :sick: :angry: :blink: :( :unsure: :kiss: :woohoo: :lol: :silly: :pinch: :side: :whistle: :evil: :S :blush: :cheer: :huh: :dry: :ok: :serce: :unlike: xD
Wiadomość
Powiększ /  Pomniejsz
Załączniki

Kod antyspamowy: Wpisz słownie liczbę 12 *

Historia tematu:: Shimano Alivio FC-M430 na Shimano Deore FC-M590

Maks. pokazywanych 15 ostatnich postów - (zaczynając od ostatniego)
2014/08/08 13:56 #17787

Bartek

Bartek Avatar

Dyskusja rozgorzala:) Ja tylko informuje ,ze operacja sie udala i pacjent przezyl:) Organy zalozone te ktore wyszczegolnil Tomek - co prawda jeszcze nie mialem sie okazji przejechac dalej niz kilka metrow ale czuc ,ze naped pracuje bezszelestnie:) Zobaczymy ile wytrzyma w testach.

Odzielne podziekowania dla Milo - za spora znizke i fachowe doradzenie laikowi- pozdrawiam i dzieki:)
2014/08/08 07:06 #17775

Pietrek

Pietrek Avatar

matołek napisał:
Łańcuch HG-93 założyłem po raz pierwszy. Do tej pory używałem 73 :)

Pozdr
A to tak jak ja też użytkuje hg73 ciekawe czy tak długo wytrzyma :-) Poproszę o opinie po zakończeniu użytkowania hg93 :-)
2014/08/07 23:38 #17774

Matołek

Matołek Avatar

Łańcuch HG-93 założyłem po raz pierwszy. Do tej pory używałem 73 :)

Pozdr
2014/08/06 20:47 #17756

Pietrek

Pietrek Avatar

matołek napisał:
Piszę tak na wszelki wypadek :) Dołączam też (może się komuś przyda) konfigurację moich ostatnich zakupów w temacie napędu.

Pozdrower :silly:


10000km na tym zestawie to uważam jest super. Dowodziłoby to miedzy innymi, że łańcuch HG-93 nie niszczy, a wydłuża "życie" kasety HG-50, którą też w swoim rowerze posiadam i sam jestem ciekawy ile wytrzyma :)
2014/08/06 17:05 #17751

Pietrek

Pietrek Avatar

cynik napisał:

Łańcuchy HG-53 HG-73 ( mimo różnicy w twardości ) mieszczą się w "tolerancji" stosowania na jednej kasecie np. HG50 i tu wpływu łańcucha na żywotność kasety nie zauważysz.
Nie zgadzam się. z mojego testu wynika że HG-73 wydłużył się mniej, co oznacza, że nie będzie on tak szybko ścierał "czubków" zębatki w kasecie.
cynik napisał:

Problem przyspieszonego zużycia kasety HG50 przez łańcuch pojawi się przy zastosowaniu łańcucha HG93 lub CN7701
Na pewno w następnym moim teście przy wymianie kasety i łańcucha, przetestuje jak to wygląda w rzeczywistości. Moim zdaniem jeśli HG93 będzie jeszcze mniej się wydłużał, spowoduje to mniejsze zużycie kasety. Łańcuch wydłuża się poprzez powolne wyżłabianie pingów co widać po skuciu łańcucha, wiec jak będą one twardsze nie ulegną tak szybkiemu wyżłobieniu, co spowoduje mniejsze wyciągnięcie łańcucha.
2014/08/06 09:23 #17742

Matołek

Matołek Avatar

cynik napisał:
Problem przyspieszonego zużycia kasety HG50 przez łańcuch pojawi się przy zastosowaniu łańcucha HG93 lub CN7701

Różne i zupełnie przeciwstawne teorie w tym temacie czytywałem, ale prawdę poznam, jak zużyję obecny napęd :whistle:

Pozdrowerek :)
2014/08/06 07:01 #17740

cynik

 Avatar

Pietrek napisał:
cynik napisał:

Odnośnie łańcucha, przy wymianie zestawu napędowego warto zapoznać się z informacją jakie łańcuchy są dedykowane do danej kasety, ponieważ zbyt "twardy" łańcuch przyspiesza zużycie kasety a zbyt miękki zacznie szybko przeskakiwać
Z wymianą samej kasety i łańcucha bez wymiany korby to jeszcze bym się zgodził, bo sam tak robiłem. Nie przyspieszało to zbytnio zużycia łańcucha i nowego w (moim przypadku) wolnobiegu. Warunek jest jeden, zęby w korbie nie mogą być zbyt "zeszlifowane".
Natomiast co do twardości łańcucha to testuje obecnie dwa łańcuchy HG-53 i HG-73 wymieniane na przemian co 200 km. Z testu wynika że HG-73 (twardszy) wydłużył się dużo mniej niż(miększy)HG-53.
Nie zgadzam się z twierdzeniem, że zbyt "twardy" łańcuch przyspiesza zużycie kasety. To właśnie zbyt miękki łańcuch przyspiesza zużycie kasety przez szybsze wyciągniecie się, przez to łańcuch pracuje na "czubkach" zębów powodując ich szybsze ścieranie.
Drugim czynnikiem szybszego ścierania się zembatek jest "papka" oleju zmieszanego z piaskiem co działa na zębatki jak papier ścierny. Ogólna zasada jak najwięcej oleju w ogniwkach, a jak naj mniej na nich.

Łańcuchy HG-53 HG-73 ( mimo różnicy w twardości ) mieszczą się w "tolerancji" stosowania na jednej kasecie np. HG50 i tu wpływu łańcucha na żywotność kasety nie zauważysz. Problem przyspieszonego zużycia kasety HG50 przez łańcuch pojawi się przy zastosowaniu łańcucha HG93 lub CN7701
2014/08/05 22:38 #17739

Pietrek

Pietrek Avatar

cynik napisał:

Odnośnie łańcucha, przy wymianie zestawu napędowego warto zapoznać się z informacją jakie łańcuchy są dedykowane do danej kasety, ponieważ zbyt "twardy" łańcuch przyspiesza zużycie kasety a zbyt miękki zacznie szybko przeskakiwać
Z wymianą samej kasety i łańcucha bez wymiany korby to jeszcze bym się zgodził, bo sam tak robiłem. Nie przyspieszało to zbytnio zużycia łańcucha i nowego w (moim przypadku) wolnobiegu. Warunek jest jeden, zęby w korbie nie mogą być zbyt "zeszlifowane".
Natomiast co do twardości łańcucha to testuje obecnie dwa łańcuchy HG-53 i HG-73 wymieniane na przemian co 200 km. Z testu wynika że HG-73 (twardszy) wydłużył się dużo mniej niż(miększy)HG-53.
Nie zgadzam się z twierdzeniem, że zbyt "twardy" łańcuch przyspiesza zużycie kasety. To właśnie zbyt miękki łańcuch przyspiesza zużycie kasety przez szybsze wyciągniecie się, przez to łańcuch pracuje na "czubkach" zębów powodując ich szybsze ścieranie.
Drugim czynnikiem szybszego ścierania się zembatek jest "papka" oleju zmieszanego z piaskiem co działa na zębatki jak papier ścierny. Ogólna zasada jak najwięcej oleju w ogniwkach, a jak naj mniej na nich.
2014/08/05 14:22 #17735

Bartek

Bartek Avatar

Sprzet jest na miejscu u Milo - dostalem fajny rabat wiec jutro wstawiam koze do EBARu i odbieram pojutrze:) Dzieki Tomku za sugestie - zakupilem dokladnie to co podales - Milo tez nie mial zadnych obiekcji:)
2014/08/05 08:07 #17730

cynik

 Avatar

iceman150 napisał:
Hmm ja się zgodzę z cynikiem, że jest taka możliwość. Ja Korbę wymieniałem dopiero przy drugiej wymianie łańcucha i wolnobiegu.
A no i nie wiem jak niewymienianie korby wpływa na żywotność łańcucha.

Z tym, że Bartek kupił rower używany i nie wie co i kiedy było wymieniane więc wymieniłbym komplet.
To tak samo jak z samochodem gdzie teoretycznie pompę wody nie trzeba wymieniać przy każdej wymianie rozrządu, a jednak po kupnie od kogoś warto to uczynić.


u mnie korba jest aluminiowa więc jako materiał słabszy nie wiele wpływa na żywotność łańcucha

Odnośnie łańcucha, przy wymianie zestawu napędowego warto zapoznać się z informacją jakie łańcuchy są dedykowane do danej kasety, ponieważ zbyt "twardy" łańcuch przyspiesza zużycie kasety a zbyt miękki zacznie szybko przeskakiwać
2014/08/05 07:38 #17728

iceman150

iceman150 Avatar

Hmm ja się zgodzę z cynikiem, że jest taka możliwość. Ja Korbę wymieniałem dopiero przy drugiej wymianie łańcucha i wolnobiegu.
A no i nie wiem jak niewymienianie korby wpływa na żywotność łańcucha.

Z tym, że Bartek kupił rower używany i nie wie co i kiedy było wymieniane więc wymieniłbym komplet.
To tak samo jak z samochodem gdzie teoretycznie pompę wody nie trzeba wymieniać przy każdej wymianie rozrządu, a jednak po kupnie od kogoś warto to uczynić.
2014/08/04 22:41 #17725

Matołek

Matołek Avatar

cynik napisał:
Co do łącznej wymiany kasety i łańcucha zgoda . Co do korby pozwolę się nie zgodzić. W moim rowerze "sportowym" (author 2004) przebieg ok 40 tys. zmieniłem 10 zestawów kaseta - łańcuch, a korba 52-38 ( najniższa pólka sportowa shimano sora ) cały czas ta sama i zero przeskoków nawet na bardzo twardym przełożeniu 52-9

Musiałeś trafić na jakiś wyjątkowy egzemplarz korby, może z przetopu radzieckiego czołgu ;) Zużyłem już wiele napędów (w obecnym rowerze 7) i obserwuję też u innych, jak ząbki stopniowo tracą kształt trapezu na rzecz trójkąta, potem ich kształt przypomina kolec róży, a wysokość obniża się do momentu, jak łańcuch zaczyna przeskakiwać. Fakt - w Deore największa koronka jest aluminiowa :)
2014/08/04 22:19 #17722

cynik

 Avatar

matołek napisał:
Jeśli zużyłeś napęd, to rozumiem, że kupujesz cały: korba + łańcuch + kaseta. Na wszelki wypadek, gdybyś przypadkiem planował zakup jednej z tych części dodam, że to mija się z celem, bo elementy napędu zużywając się w miarę równo pasują do siebie tylko w zestawie, w którym pracowały. Po założeniu nowego łańcucha na zużytą kasetę czy korbę, całość może przeskakiwać gorzej, niż obecnie.


Co do łącznej wymiany kasety i łańcucha zgoda . Co do korby pozwolę się nie zgodzić. W moim rowerze "sportowym" (author 2004) przebieg ok 40 tys. zmieniłem 10 zestawów kaseta - łańcuch, a korba 52-38 ( najniższa pólka sportowa shimano sora ) cały czas ta sama i zero przeskoków nawet na bardzo twardym przełożeniu 52-9
2014/08/04 22:06 #17720

iceman150

iceman150 Avatar

Zgadzam się wymieniasz zębatki to obowiązkowo zmień łańcuch. Inaczej wymiana mija się z celem.
2014/08/04 21:56 #17718

Matołek

Matołek Avatar

Jeśli zużyłeś napęd, to rozumiem, że kupujesz cały: korba + łańcuch + kaseta. Na wszelki wypadek, gdybyś przypadkiem planował zakup jednej z tych części dodam, że to mija się z celem, bo elementy napędu zużywając się w miarę równo pasują do siebie tylko w zestawie, w którym pracowały. Po założeniu nowego łańcucha na zużytą kasetę czy korbę, całość może przeskakiwać gorzej, niż obecnie.

Piszę tak na wszelki wypadek :) Dołączam też (może się komuś przyda) konfigurację moich ostatnich zakupów w temacie napędu.

Pozdrower :silly:

Załączniki:
Czas generowania strony: 0.231 s.