Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

Odpowiedz w temacie: Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową

Nazwa
Tytuł
Boardcode
B) ;) :) :P :laugh: :ohmy: :sick: :angry: :blink: :( :unsure: :kiss: :woohoo: :lol: :silly: :pinch: :side: :whistle: :evil: :S :blush: :cheer: :huh: :dry: :ok: :serce: :unlike: xD
Wiadomość
Powiększ /  Pomniejsz
Załączniki

Kod antyspamowy: Wpisz słownie liczbę 12 *

Historia tematu:: Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową

Maks. pokazywanych 15 ostatnich postów - (zaczynając od ostatniego)
2014/10/10 13:30 #19260

slimak

slimak Avatar

Bardzo ciekawy materiał z profilu fb Michała Czepka, czyli koncepcja dróg z... poprawkami pana Sikory!
scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10689664_930602226967481_4368727276688087677_n.jpg?oh=08f47bc0c57dc5d7cb5c4d5f76f932ce&oe=54BCCD47
Czyżby władza już na dobre skreśliła budowę normalnej drogi rowerowej przez Wisłę na rzecz idiotycznego pomysłu z promem? Do tego widać poprawkę drogi na Chełmińskiej na przekładańca z dwoma przejazdami dla rowerów przez 4 pasy drogowe na odcinku 200m.
2014/10/10 13:12 #19259

iceman150

iceman150 Avatar

Czy jako stowarzyszenie będziecie zgłaszać wnioski o których wcześniej tu pisaliśmy, czy sami mamy pisać do ZDM te wnioski?
Oczywiście domyślam się że nie wszystkie wnioski nadają się do realizacji.
2014/10/10 12:45 #19258

Davis

Davis Avatar

Cienka czerwona linia, czyli kilka krótkich spostrzeżeń z linii frontu. :)
Na wczorajszych konsultacjach w sprawie koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej- tłumów nie było, ale nasi stowarzyszeniowi zwiadowcy zajęli kilka ważnych przyczółków na sali. Kilka moich spostrzeżeń natury ogólnej z tego spotkania.
Po pierwsze, nie wiadomo dlaczego zainteresowanym dano tylko trzy dni na zapoznanie się z propozycją koncepcji, a Prezydent mając specjalnie stworzoną do ogłaszanie takich konsultacji platformę, w postaci strony: www.konsultacje.grudziadz.pl, z niej nie korzysta i ogłasza ją początkowo tylko na swoim Facebooku. Pewnie o tej stronie zapomniał, bo ostatni na niej wpis datowany jest na 10.10 2013 roku.Istnieje prawdopodobieństwo,że nikt już nie pamięta do niej nawet hasła dostępu.
Po drugie, to co kryje się za czerwonymi kropkami na przedstawionej nam mapce? Okazuje się, że niekoniecznie DDR. Jak można było się bowiem dowiedzieć na spotkaniu kropki przez Wisłę nie oznaczają bynajmniej rowerowego mostu, a jedynie proponowaną przeprawę promową. Istnieje zatem uzasadniona obawa, że za pozostałymi czerwonymi kropkami kryją się również miny przeciwrowerowe w postaci chociażby ścieżek pieszo-rowerowych podobnych do WTR, a nie dróg dla rowerów, brak podstawowego podziału tras rowerowych na kategorie tym bardziej zaciemnia ten obraz.
Po trzecie, zaciekawiła mnie szczególnie w przedstawionych planach wyrwa w kropkowaniu wokół jeziora Rudnik, na wysokości plaży "Delfin". W swej naiwności pomyślałem nawet przez chwilę, że może to brak czerwonego tonera w drukarce sprawił ten wyłom. Nic z tych rzeczy, napotykamy tu na kolejną minę przeciwrowerową w postaci braku porozumienia miasta z gminą. Porozumienie takie wymaga najwidoczniej skomplikowanych pertraktacji równych przystąpieniu Polski do NATO, by od razu wydawałoby się tak podstawową, a kluczową dla spójności i ciągłości DDR sprawę uzgodnić już na wstępie projektowania.
Nie będę tu podnosił uwag odnośnie bardziej szczegółowych rozwiązań, bo być może wszystko, lub większość uda się jeszcze wspólnie naprawić. Takie zapewnienia przynajmniej składali zarówno przedstawiciele miasta jak i projektanta i taką mamy nadzieję. Dostaliśmy na to całe dwa tygodnie.
Zobaczymy ile dobrych rozwiązań podsuniętych przez grudziądzkich rowerzystów zostanie uwzględnionych...
2014/10/10 12:06 #19257

slimak

slimak Avatar

W przedstawionej koncepcji (zdm-grudziadz.pl/sciezki_rowerowe/koncepcja.zip) jest dość ciekawa mapka. W projekcie roweru miejskiego (nie wiem po co płacić za zaznaczenie kilku kropek na mapce na całe lata przed wprowadzeniem takiego dziwnego wynalazku?) i kilku innych plikach jest mapka z odcinkami dróg zaproponowanymi przez projektantów, a wykluczonymi przez ZDM! Znajdziemy tam odcinki, na których DDR lub pasy rowerowe bardzo by się przydały, np. Konarskiego, Piłsudskiego, Karabinierów, Włodka czy Toruńska.

Będzie coś jeszcze oprócz tego co zostało opublikowane, bo przeglądając tą koncepcję (nie ma się w co wczytywać nawet) zastanawiam się, jak można za to zapłacić 85 tys złotych?
2014/10/09 00:46 #19225

slimak

slimak Avatar

Odnośnie stref Tempo30, to powinny one zostać ujęte w koncepcji, a wszystkie ulice planowane do uspokojenia ruchu oznaczone na tej pseudo mapce.
2014/10/08 21:35 #19221

Pietrek

Pietrek Avatar

Co to tej mapki od wykonawcy to ja miałbym taką propozycje, żeby odcinek drogi rowerowej, który ma powstać ( bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, to co ma powstać jest przerywanymi liniami tak?)na ulicy Malczewskiego widoczny na dołączonej mapce przedłużyć do ulicy Południowej. Dałoby to możliwość dojechania z Mniszka do Centrum w miłych okolicznościach przyrody, bez konieczności korzystania z ścieżki PIESZO rowerowej przy ul. Szosa Toruńska i wdychania spalin z jadących obok samochodów. Odległość z Mniszka do centrum jest o 1km krótsza w porównaniu ze ścieżką przy ulicy Szosa Toruńska.

Załączniki:
2014/10/08 14:49 #19210

Cynik

 Avatar

Uthark napisał:
milo napisał:
Uthark napisał:
iceman150 napisał:
Uthark co do Sikorskiego to niestety się z tobą nie zgodzę, Powyżej ulicy Sienkiewicza niestety jest dosyć ciasno. Zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Weź pod uwagę, że istnieją tu również parkingi wg mnie dość potrzebne.
Zgadzam się, że przydałaby się tutaj jakaś ścieżka ale niestety z miejscem jest lekki problem.

Na ul.Sienkiewicza jest wielki parking. Tam można zostawić samochody i podejść. Naprawdę nie jest konieczne podjechanie pod sam sklep.

Naprawdę można podejść?
Ciekawe, że przy wszystkich nowopowstających sklepach buduje się wielkie parkingi, a tam gdzie ich nie ma sklepy znikają.
W polskim przypadku, szczególnie w Grudziadzu robienie z centrum strefy 30 bez parkingów z milinami ograniczeń to stworzenie "getta", gdzie będzie fukcjonowała jedynie branża monopolowa, lombardy i wszelkiej maści patologia, a rowerzyści będą ją omijać szerokim łukiem, żeby nie dostać manto i nie wracać bez roweru.
Zanim polecą kolejne utopijne pomysły polecam antydepresanty, następnie spacer po starówce i okalających ją ulicach.

Przy każdej galerii handlowej jest parking, ale do niektórych sklepów w Alfie z parkingu jest kawałek drogi i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Naprawdę nie jest problem podejście 300-400m do celu podróży, jeśli ktoś jest sprawny ruchowo (czyli zdecydowana większość społeczeństwa).

W centrum jest naprawdę dużo miejsc parkingowych - duży parking na Sienkiewicza, mniejsze na placu i na Groblowej, duży przy Unia-parku, do tego miejsca parkingowej tu i ówdzie. Na Sikorskiego wcale nie muszą zniknąć, co zaproponował Iceman. W Grudziądzu nie ma problemu z miejscami do parkowania w centrum.

Sklepy zaczęły padać po poejawieniu się Alfy. Dostępność miejsc parkingowych nie uległa zmianie. Centrum miasta przeniosło się wtedy z traktu Toruńska-Sienkiewcza-Mickiewicza-Rynek-Długa-Stara-Wybickiego (do Kartoflaka) w okolice Alfy. Znajomi mieli sklep i problemy zaczęły się dokładnie z otwarciem Alfy. Aktualnie największym problemem w centrum jest przeciągający się remont torowiska tramwajowego, utrudniający poruszanie się po Starówce pieszo.

Strefa 30 nie oznacza, że nie będzie można dojechać samochodem. Dalej będzie można, tylko ze zmniejszoną prędkością. Zresztą, po Starówce i tak szybciej jeździć się nie da.

trochę upraszczacie problem
zapytaj mila o ile procentowo spadły mu obroty w porównaniu ubiegłego roku gdy można do było do niego dojechać pod sklep z bieżącym roku gdy trzeba przejść 300 m z Pułaskiego lub Fortecznej
zapytaj ludzi z byłego sklepu żelaznego na rogu Legionów i Pułaskiego czemu zamknęli sklep, wszak alfa nie była dla nich konkurencją
2014/10/08 13:00 #19209

Uthark

Uthark Avatar

milo napisał:
Uthark napisał:
iceman150 napisał:
Uthark co do Sikorskiego to niestety się z tobą nie zgodzę, Powyżej ulicy Sienkiewicza niestety jest dosyć ciasno. Zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Weź pod uwagę, że istnieją tu również parkingi wg mnie dość potrzebne.
Zgadzam się, że przydałaby się tutaj jakaś ścieżka ale niestety z miejscem jest lekki problem.

Na ul.Sienkiewicza jest wielki parking. Tam można zostawić samochody i podejść. Naprawdę nie jest konieczne podjechanie pod sam sklep.

Naprawdę można podejść?
Ciekawe, że przy wszystkich nowopowstających sklepach buduje się wielkie parkingi, a tam gdzie ich nie ma sklepy znikają.
W polskim przypadku, szczególnie w Grudziadzu robienie z centrum strefy 30 bez parkingów z milinami ograniczeń to stworzenie "getta", gdzie będzie fukcjonowała jedynie branża monopolowa, lombardy i wszelkiej maści patologia, a rowerzyści będą ją omijać szerokim łukiem, żeby nie dostać manto i nie wracać bez roweru.
Zanim polecą kolejne utopijne pomysły polecam antydepresanty, następnie spacer po starówce i okalających ją ulicach.

Przy każdej galerii handlowej jest parking, ale do niektórych sklepów w Alfie z parkingu jest kawałek drogi i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Naprawdę nie jest problem podejście 300-400m do celu podróży, jeśli ktoś jest sprawny ruchowo (czyli zdecydowana większość społeczeństwa).

W centrum jest naprawdę dużo miejsc parkingowych - duży parking na Sienkiewicza, mniejsze na placu i na Groblowej, duży przy Unia-parku, do tego miejsca parkingowej tu i ówdzie. Na Sikorskiego wcale nie muszą zniknąć, co zaproponował Iceman. W Grudziądzu nie ma problemu z miejscami do parkowania w centrum.

Sklepy zaczęły padać po poejawieniu się Alfy. Dostępność miejsc parkingowych nie uległa zmianie. Centrum miasta przeniosło się wtedy z traktu Toruńska-Sienkiewcza-Mickiewicza-Rynek-Długa-Stara-Wybickiego (do Kartoflaka) w okolice Alfy. Znajomi mieli sklep i problemy zaczęły się dokładnie z otwarciem Alfy. Aktualnie największym problemem w centrum jest przeciągający się remont torowiska tramwajowego, utrudniający poruszanie się po Starówce pieszo.

Strefa 30 nie oznacza, że nie będzie można dojechać samochodem. Dalej będzie można, tylko ze zmniejszoną prędkością. Zresztą, po Starówce i tak szybciej jeździć się nie da.
2014/10/08 08:13 #19208

Davis

Davis Avatar

Jakie getto! Milo o czym Ty piszesz!
"Strefa 30" w żaden sposób nie tworzy z centrów miast getta, wręcz przeciwnie -uspokojenie ruchu przynosi zawsze same zalety, nie tylko dla rowerzystów, dla wszystkich!, o względach bezpieczeństwa nawet nie będę wspominał, bo to oczywista oczywistość. Nie widzę też żadnej korelacji miedzy "strefą30", a istnieniem parkingów, czy kłopotów z dojazdem samochodem do sklepów.
Nie zapominajmy, że naszym podstawowym celem jest działanie na rzecz rowerzystów!
2014/10/07 23:38 #19206

milo

milo Avatar

Uthark napisał:
iceman150 napisał:
Uthark co do Sikorskiego to niestety się z tobą nie zgodzę, Powyżej ulicy Sienkiewicza niestety jest dosyć ciasno. Zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Weź pod uwagę, że istnieją tu również parkingi wg mnie dość potrzebne.
Zgadzam się, że przydałaby się tutaj jakaś ścieżka ale niestety z miejscem jest lekki problem.

Na ul.Sienkiewicza jest wielki parking. Tam można zostawić samochody i podejść. Naprawdę nie jest konieczne podjechanie pod sam sklep.

Naprawdę można podejść?
Ciekawe, że przy wszystkich nowopowstających sklepach buduje się wielkie parkingi, a tam gdzie ich nie ma sklepy znikają.
W polskim przypadku, szczególnie w Grudziadzu robienie z centrum strefy 30 bez parkingów z milinami ograniczeń to stworzenie "getta", gdzie będzie fukcjonowała jedynie branża monopolowa, lombardy i wszelkiej maści patologia, a rowerzyści będą ją omijać szerokim łukiem, żeby nie dostać manto i nie wracać bez roweru.
Zanim polecą kolejne utopijne pomysły polecam antydepresanty, następnie spacer po starówce i okalających ją ulicach.
2014/10/07 20:19 #19200

iceman150

iceman150 Avatar

1. Przy rondzie Wyszyńskiego przydałoby się połączyć ścieżki biegnące ze wschodu i południa (narożnik przy biedronce).
2. Brakuje wg mnie jakiegoś przejazdu dla rowerzystów z zachodniej strony średnicówki w kierunku ronda Kwiatkowskiego (obecnie jedynie przejazd jest przy skrzyżowaniu z Łyskowskiego wspomagany sygnalizacją świetlną a potem dopiero przy Rondzie Wyszyńskiego gdzie jeśli się nie mylę to nawet przejazdów dla rowerzystów nie ma a normalne pasy.

3. Ciekawym rozwiązaniem wg mnie byłoby puszczenie odnogi od GWTR w na odcinku od Zawiszy Czarnego przez Grunwaldzką i w dół jakiś kontrapas ul. Słowackiego. Bardzo szybka droga będąca alternatywą.


4. Ścieżka na ul. Wybickiego kończy się ślepo przy ul. Solnej i tu powstaje mały problem jak pojechać dalej. Oczywiście Sikorskiego, ale dla osób jadących w kierunku Rządza to spore nadłożenie drogi. Proponowałbym puścić ścieżkę Kosynierów Gdyńskich w dół->groblowa->Małogroblowa do al. 23 Stycznia i tu się włączy w istniejący trakt.
5. Ścieżka biegnąca wzdłuż Młyńskiej odbija na mapce w ulicę Curie-Skłodowskiej i się kończy (ona w ogóle tam przebiega?)
Proponowałbym wykonanie krótkiego podłączenia ścieżki na wprost od ul. Młyńskiej pomiędzy, młynem a starostwem koło tej kiepskiej fontanny. Wiele osób obecnie tak jeździ skacząc po krawężnikach i trawnikach.
6. Coś mało rzetelna ta mapka bo nie znaleźli wspaniałego szlaku przez port Schulza :P
7. Te połączenie przy byłej przeprawie promowej to życzenie oderwane od rzeczywistości :P Ot radosna twórczość projektanta.
2014/10/07 17:32 #19191

krzys80

krzys80 Avatar

Uthark napisał:
krzys80 napisał:

Co do przebiegu to zauważyłem zaznaczenie jako istniejącej drogi rowerowej przez lasek między Rządzem a Strzemięcinem. A tam jest tylko szlak (nie ddr czy ddrip) WTR poprowadzony leśnym duktem (po prostu bez krawężników i nawet bez żwiru) Pod żadnym pozorem nie można tego nazwać istniejącą drogą rowerową. Choć jeździ się bardzo fajnie :) zwłaszcza z górki :)

Jeździ się bardzo niefajnie ze względu na wystające korzenie w wielu miejscach. To dobra trasa na jakiś wyścig MTB, na pewno nie można tego uważać za ddr w sensie komunikacyjnym.

Oczywiście korzenie na pewno nie ułatwiają i często przeszkadzają. Dlatego warto tutaj, jak na innych terenach leśnych, zastosować rozwiązanie z Lasku Granizonowego.
2014/10/07 15:45 #19188

Uthark

Uthark Avatar

iceman150 napisał:
Moim zdaniem wyznaczenie ścieżek rowerowych wzdłóż ul. Sikorskiego poprzez likwidację parkingów nie jest dobrym posunięciem. Przytoczony zostął to przykład dojazdu przez klientów pod sklep, ale zapomniano o dostawcach (mają oni biegać z towarem po 300-500m?), jest tu także spora rzesza mieszkańców a także znajdują się tutaj miejsca postojowe dla niepełnosprawnych. Takie rozwiązanie praktycznie wykluczyłoby całą ulicę z jakiegokolwiek postoju w jakimkolwiek celu.
Co do strefy 30 to myślę że właśnie na sikorskiego sprawdziłaby się idealnie.

Dobry pomysł. Przy strefie 30 można zachować i miejsca parkingowe, i stworzyc ulicę, gdzie można bezpiecznie jeździć rowerem.

Co do dostawców, wielu miejscach praktykuje się, że towar jest dostarczany przed 10-tą i po 18-ej, żeby dostawcy nie blokowali ulicy (w tym chodników) klientom.
2014/10/07 15:26 #19187

iceman150

iceman150 Avatar

Moim zdaniem wyznaczenie ścieżek rowerowych wzdłóż ul. Sikorskiego poprzez likwidację parkingów nie jest dobrym posunięciem. Przytoczony zostął to przykład dojazdu przez klientów pod sklep, ale zapomniano o dostawcach (mają oni biegać z towarem po 300-500m?), jest tu także spora rzesza mieszkańców a także znajdują się tutaj miejsca postojowe dla niepełnosprawnych. Takie rozwiązanie praktycznie wykluczyłoby całą ulicę z jakiegokolwiek postoju w jakimkolwiek celu.
Co do strefy 30 to myślę że właśnie na sikorskiego sprawdziłaby się idealnie.
2014/10/07 15:09 #19186

Matołek

Matołek Avatar

Otrzymałem dziś wiadomość od wykonawcy, że będzie on obecny na zapowiedzianym na czwartek spotkaniu. Ta konsultacja ma dotyczyć przebiegu tras, a nie poszczególnych rozwiązań technicznych. Na tym więc musimy się skupić :)
Czas generowania strony: 0.243 s.