Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Rowerowa ładowarka USB za mniej niż 10zł?

Rowerowa ładowarka USB za mniej niż 10zł? 2020/04/02 17:21 #32794

  • piowini
  • piowini Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 620
  • Otrzymane podziękowania: 697
  • Oklaski: 8
Nie mogę otworzyć filmu. :(
Na elektronice nie znam się. Ale chyba mam coś podobnego. Oczywiście nie ja to zbudowałem. Wszystko byłoby dobrze, gdyby chciało to działać. W praktyce nie sprawdziło się. Prawdopodobnie (wg. mnie) elektronicznie to może i wszystko grało. Jak się sprawdzało na korytarzu - sygnalizowało ładowanie. Jednak w trakcie normalnej jazdy jakoś nie chciało działać. Prawdopodobnie winę za to ponosiły jakieś niedokładności w połączeniach lub brak odporności na wstrząsy. Woziłem to w torbie pod ramą.
Tym niemniej jestem bardzo ciekaw, czy ktoś poza autorem takie cudo (działające) zrobi(ł). Moje leży gdzieś w szufladzie. Mogę udostępnić. Może ktoś wykryje przyczynę kiepskiej pracy?
jazda rowerem ma być przyjemnością a nie walką

Rowerowa ładowarka USB za mniej niż 10zł? 2020/04/02 14:03 #32793

  • Okywode
  • Okywode Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Posty: 2
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0

Rowerowa ładowarka USB za mniej niż 10zł? 2013/07/27 16:16 #9782

  • bugarian
  • bugarian Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Posty: 15
  • Oklaski: 1


Cała ładowarka to koszt poniżej 10zł.Ze względu na to że w jednym sklepie może być ciężko wszystko znaleźć, zamieszczam listę elementów wraz z kosztem oraz możliwe do zastosowania zamienniki:
Płytka uniwersalna PCB 30x70 2,2zł - jeśli takiej niema kupujemy większą, najwyżej później się ją przytnie.
Gniazdo USB 1zł - tu nie ma zbyt wielkiego wyboru, możemy odlutować z jakiegoś zepsutego sprzętu elektronicznego.
Kondensatory 2zł - możesz użyć kondensatorów o innych wartościach niż podałem w filmiku, podane wartości to takie których użyłem w swojej ładowarce.Kondensator przy mostku Graetza powinien mieć nie mniej niż 25V na obudowie, natomiast drugi kondensator 6V
lub więcej.Im większa pojemność tym lepiej.Kondensatory znajdziesz praktycznie w każdym sprzęcie elektronicznym.
Złącze ARK-2 0,4zł - nie jest wymagane do poprawnego działania ładowarki, ale wygodne w zastosowaniu.Jako zamiennik możesz użyć gniazda DC.Do tego elementu podłączamy dynamo.
Mostek Graetza 1zł - nada się praktycznie każdy z dostępnych w sklepach.Użyty przeze mnie mostek prostowniczy to BR110, wymagał on jednak lekkiego podpiłowania nóżek żeby zmniejszyć ich średnicę (nie wchodziły do otworów na PCB).Mostki możesz kupić w formie kostki, okrągłe lub płaskie, które zajmują mniej miejsca.Mostek musi spełniać jeden warunek: prąd przewodzenia powyżej 1A.
Przełącznik 0,5zł - każdy przełącznik się nada, może być nawet taki z suszarki ;)
Stabilizator 7805 1zł - to niestety musimy kupić.Radiatory natomiast znajdziesz w każdym zasilaczu.Im większa powierzchnia tym lepiej

Ładowarka testowana na ponad 300-tu kilometrach drogi, za królika doświadczalnego robił htc one v.
Przy prędkości 3km/h zapala się dioda ładowania, 15km/h przy podświetlonym maksymalnie wyświetlaczu i włączonym GPS ładuje się jak przy podłączeniu do komputera, natomiast przy >20km/h czas jest niewiele dłuższy od ładowania oryginalną ładowarką.
Testowana do prędkości 52km/h (przez około 20sekund), mocno się nagrzała ale przeżyła. Jak ktoś planuje osiągać takie prędkości niech zastosuje większy radiator.
Czas generowania strony: 0.214 s.