Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

Odpowiedz w temacie: spotkanie 11.01.2013 godz. 18

Nazwa
Tytuł
Boardcode
B) ;) :) :P :laugh: :ohmy: :sick: :angry: :blink: :( :unsure: :kiss: :woohoo: :lol: :silly: :pinch: :side: :whistle: :evil: :S :blush: :cheer: :huh: :dry: :ok: :serce: :unlike: xD
Wiadomość
Powiększ /  Pomniejsz
Załączniki

Kod antyspamowy: Wpisz słownie liczbę 12 *

Historia tematu:: spotkanie 11.01.2013 godz. 18

Maks. pokazywanych 15 ostatnich postów - (zaczynając od ostatniego)
2013/02/25 14:37 #6861

Łotrus.....

 Avatar

2013/01/19 19:46 #6724

Szybszy

Szybszy Avatar

Nie ma jak załatwić za pomocy drogi rowerowej, nowy spacerowy deptak nad Wisła.
2013/01/19 19:09 #6723

pieter

pieter Avatar

Niemowlaki z wózków będą podziwiały dolinę Wisły. Psy na długich smyczach będą obsikiwały lewą i prawą stronę skarpy. A rowerowi turyści z Włocławka, Torunia czy Bydgoszczy jadący ogólnopolską WTR w kierunku Gdańska będą się między tym wszystkim prześlizgiwać zamiast podziwiać piękne widoki.
2013/01/19 18:55 #6722

ślimak

 Avatar

Nawet specjalny parking przewidzieli dla osób spacerujących po drodze rowerowej :woohoo:
2013/01/19 15:34 #6721

piowini

piowini Avatar

Obejrzałem(kolejny raz). Nie ma tam w ogóle mowy o tym, czy będzie to droga rowerowa, pieszo rowerowa, czy i jak będą oddzielone pasy. No i asfalt jedynie wzdłuż spichlerzy w pozostałych miejscach kostka betonowa. O rowerzystach prawie się nie wspomina, natomiast mówi się o spacerowiczach, również z wózkami. Nie ma ani słowa o tym, jak będzie ten ruch, tj. rowerzystów, pieszych, tych z wózkami również) zorganizowany. Podaje się szerokość taktu na 2,5 m.
2013/01/18 11:50 #6720

rowerowyziom

 Avatar

2013/01/14 23:24 #6717

iceman150

iceman150 Avatar

ad. 1 Podejrzewam że projekt ten będzie najprawdopodobniej w pdf lub ewentualnie w Cadzie. Obawiam się że cały projekt trasy będzie bardzo ciężki bo to jednak kilka ładnych kilometrów więc i projekt będzie spory. Z doświadczenia wiem że projekt II etapu trasy średnicowej miał ok 400MB i może to mocno obciążyć stronkę.
Może poprosić aby zamieścili projekt na stronie BIP-u bo i tak będą tam go zamieszczali w dokumentacji przetargowej.
2013/01/14 20:37 #6716

Matołek

Matołek Avatar

A więc spotkaliśmy się, moim zdaniem całkiem sympatycznie i rzeczowo pogadaliśmy :), a co najważniejsze - mamy wspólne stanowisko.
Oto w zarysie to, co udało mi się nagryzmolić:
Jako temat planowanego z prezydentem spotkania ustaliliśmy: Wiślana Trasa Rowerowa.

1. Przed spotkaniem wystąpić o projekt w wersji elektronicznej i opublikować na stronie, żebyśmy się mogli z nim odpowiednio wcześnie zapoznać.

2. Zaoferować Panu Prezydentowi pomoc w budowaniu wzorcowego systemu komunikacji rowerowej.

3. Kolejny raz podkreślić, że główną rolą dróg dla rowerów jest organizacja transportu w mieście, tak samo jak zbiorowa komunikacja miejska, samochodowa indywidualna czy piesza. Rola turystyki i rekreacji jest ważna, ale drugorzędna. Nieuwzględnienie tego w budowie WTR byłoby marnotrawstwem.

4. Zasugerować dostosowanie projektu do nazwy (rowerowa):
- rozdzielenie konstrukcyjne ruchu rowerowego od pieszego,
- wykluczenie ruchu pieszego za pomocą odpowiedniego oznakowania (co najmniej znak c-13, wtedy piesi muszą ustępować pierwszeństwa rowerzystom, jeśli obok nie ma chodnika).

5. Jeśli problemem jest brak środków, zaproponować zrezygnowanie z budowania ścieżek zbędnych, przy drogach o małym natężeniu ruchu lub drogach o ruchu uspokojonym a zamiast tego skupić się na budowaniu wzorcowych dróg dla rowerów , łączących główne dzielnice miasta.
W zakresie samego projektu WTR zasugerować, że lepiej byłoby zrezygnować z kładzenia kostki betonowej na odcinakach leśnych na rzecz wyrównania i utwardzenia nawierzchni gruntowej, a zaoszczędzone środki przeznaczyć na dostosowanie pozostałych odcinków do nowoczesnych standardów.

Inne możliwe do zasygnalizowania kwestie (jeśli będą ku temu okoliczności):

- Rozwiązanie kwestii mostu jak w Toruniu (wcześniej sprawdzić szerokość chodnika),
- Postrzeganie roweru przede wszystkim jako środka transportu,
- Skupianie się na budowaniu spójnej, głównej sieci dróg dla rowerów logicznie połączonej w całość z systemem jezdni,
- Przeprowadzenie kampanii informacyjnej na temat nowych przepisów dotyczących rowerzystów (głównie skierowanej do kierowców i dotyczącej zasad pierwszeństwa)
- Podkreślenie głównych czynników, które wpływają na wybór roweru jako środka transportu (ciągłość dróg dla rowerów, spójność, wygoda, ilość zatrzymań, segregacja ruchu, celowość).

Temat na przyszłość: Planowane inwestycje i konsultowanie ich z najbardziej zainteresowanymi (rozwój infrastruktury rowerowej jest opłacalny pod warunkiem, że zachęca ona do korzystania z niej).

To by było na tyle z bazgrołów, które starałem się jakoś do kupy poskładać. Piszcie swoje uwagi :)

Pamiętajcie, że tworzymy oddolną inicjatywę społeczną. Wspólnymi siłami zmieniamy rowerowe oblicze Grudziądza.

Pozdrawiam :silly:
2013/01/07 22:11 #6694

Matołek

Matołek Avatar

Dzisiaj byłem w Czarcim Młynie i pytałem o możliwość skorzystania z lokalu. Miejsca tam dostatek, a obsługa serdecznie zaprasza. Jutro roześlę mailing, bo dziś już nie mam głowy :ohmy:
Pobyt oczywiście bezpłatny :)

Pozdrawiam :silly:
2013/01/07 21:59 #6693

łotrus

 Avatar

Wiadomo Gdzie to spotkanie??BO czas ustalony.....

Pozdrawiam:p
2013/01/04 10:08 #6665

Kama

Kama Avatar

Dzięki za przypomnienie...będę pamiętać ... ;)
2013/01/03 14:21 #6662

pieter

pieter Avatar

Przypominam i serdecznie zapraszam sympatyków i użytkowników GSR na spotkanie organizacyjne w piątek 11 stycznia 2013 roku o godzinie 18. Miejsce spotkania jest w trakcie ustalania. Celem spotkania jest opracowanie strategii naszego działania w kierunku poprawy infrastruktury rowerowej w Grudziądzu. Owoc, który dojrzeje w trakcie tego spotkania zostanie przekazany Prezydentowi. Prezydent zadeklarował współpracę z rowerzystami, która ma wpłynąć szczególnie na nowe inwestycje związane ze ścieżkami rowerowymi.
Czas generowania strony: 0.142 s.