Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/09 19:57 #20109

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1696
  • Otrzymane podziękowania: 1008
  • Oklaski: 12
Pieter jak sie domyslam to nie tylko uwagi Stowarzyszenia zostaly ujete, ale i osob nie zwiazanych ze Stowarzyniem nie zapominajmy o nich :)
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/09 16:58 #20097

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
pieter napisał:
Przez ostatnie lata to Matołku działałeś sam i Twoje pisma nie miały wagi dla urzędników lub miały niewielką. Teraz masz za sobą Stowarzyszenie, masz wsparcie ze strony członków Stowarzyszenia, bo reprezentujesz nasze interesy w rozmowach z urzędnikami. Nie mówimy o wykonaniu czegokolwiek, tylko właśnie o koncepcji, która powstaje przy naszym współudziale i uważam, że tę naszą pozytywną rolę w tym procesie powinniśmy podkreślać. Zwątpienie i czekanie, co czas pokaże nie jest dobrą motywacją do działania :-( Niech wątpią Ci, którzy żadnych działań w kierunku współtworzenia koncepcji nie podjęli i z góry zakładają niepowodzenie.

Gdybym nie wierzył w zmiany na lepsze, to bym sobie darował to całe szarpanie :woohoo: A w kwestii wyniku II konsultacji o których tu mowa, to napawają nadzieją :lol: A poparcie Stowarzyszenia jest bardzo ważne i odczuwalne w działaniu :woohoo:
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/09 16:09 #20096

  • pieter
  • pieter Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 954
  • Otrzymane podziękowania: 622
  • Oklaski: -1
matołek napisał:
Przede wszystkim odróżniajmy dwie rzeczy - konsultowana była KONCEPCJA a nie wykonanie konkretnego odcinka. Jaka będzie ostatecznie, to się dopiero okaże.

Swoją drogą przez ostatnie lata nauczyłem się wstrzemięźliwości w przejawianiu optymizmu, więc poczekam, zobaczę i ocenię, a w międzyczasie trzeba nieustannie monitorować działania urzędników i w razie potrzeby podejmować działania korygujące i odświeżające pamięć.


Przez ostatnie lata to Matołku działałeś sam i Twoje pisma nie miały wagi dla urzędników lub miały niewielką. Teraz masz za sobą Stowarzyszenie, masz wsparcie ze strony członków Stowarzyszenia, bo reprezentujesz nasze interesy w rozmowach z urzędnikami. Nie mówimy o wykonaniu czegokolwiek, tylko właśnie o koncepcji, która powstaje przy naszym współudziale i uważam, że tę naszą pozytywną rolę w tym procesie powinniśmy podkreślać. Zwątpienie i czekanie, co czas pokaże nie jest dobrą motywacją do działania :-( Niech wątpią Ci, którzy żadnych działań w kierunku współtworzenia koncepcji nie podjęli i z góry zakładają niepowodzenie.

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/09 15:05 #20095

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Przede wszystkim odróżniajmy dwie rzeczy - konsultowana była KONCEPCJA a nie wykonanie konkretnego odcinka. Jaka będzie ostatecznie, to się dopiero okaże.

Swoją drogą przez ostatnie lata nauczyłem się wstrzemięźliwości w przejawianiu optymizmu, więc poczekam, zobaczę i ocenię, a w międzyczasie trzeba nieustannie monitorować działania urzędników i w razie potrzeby podejmować działania korygujące i odświeżające pamięć.
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/09 13:32 #20090

  • pieter
  • pieter Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 954
  • Otrzymane podziękowania: 622
  • Oklaski: -1
j23 napisał:
Oby Twój optymizm się sprawdził.
obawiam się, że skończy się jak zawsze - bublami, na które będzie odpowiedź - PRZECIEŻ TO BYŁO KONSULTOWANE
:evil: :evil: :evil:

Aleś klepnął Bruner, jak byś nie był obecny na tych konsultacjach. Nie widziałeś zmian naniesionych w projekcie? Nie widziałeś, jak ten dokument miał wyglądać, gdy przedstawiono go na pierwszych konsultacjach? Naszym zamiarem było, żeby ten drogi dokument w przyszłości był do czegoś przydatny i ten cel osiągnęliśmy. Powstała koncepcja, który nada się do wykorzystania przy tworzeniu projektu budowlanego i z tego jesteśmy zadowoleni.

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/07 23:35 #20069

  • j23
  • j23 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • turystyka i rower - dwie nierozłączne pasje.
  • Posty: 575
  • Otrzymane podziękowania: 626
  • Oklaski: 0
pieter napisał:
Uważam, że te konsultacje były dobre, projektanci otwarci...
Oby Twój optymizm się sprawdził.
obawiam się, że skończy się jak zawsze - bublami, na które będzie odpowiedź - PRZECIEŻ TO BYŁO KONSULTOWANE
:evil: :evil: :evil:
Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni.
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli.

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/07 19:09 #20058

  • pieter
  • pieter Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 954
  • Otrzymane podziękowania: 622
  • Oklaski: -1
Drugie konsultacje za nami. Media szeleszczą jak zawsze po swojemu, że jakiś kolejny konflikt między projektantami a rowerzystami i że czas pokaże, co z tego wyniknie. To jest nieprawda. Mieliśmy obawy po pierwszych konsultacjach co do reakcji projektantów na nasze uwagi i propozycje rozwiązań. Projektanci przedstawili nam mapę Grudziądza, a na niej przeprowadzili "łatanie" naszej sieci DDR. Pocerowali tę sieć jak uszkodzoną pajęczynę. Dopiero Matołek uporządkował im nieco w głowach narzucając podział DDR na trasy główne, drogi zbiorcze (łączące osiedla), lokalne (dojazdowe do zbiorczych i głównych) oraz rekreacyjne. Uparliśmy się, że musimy mieć najważniejszą z tras z północy na południe (równolegle do Wisły), czyli od Tarpna do Mniszka. Ten postulat został spełniony. Na drugich konsultacjach zobaczyliśmy na wyświetlanej mapie naszą Trasę PN-Płd. Zostały również zrealizowane Matołkowe postulaty odnośnie dróg zbiorczych i lokalnych. Uważam, że te konsultacje były dobre, projektanci otwarci, a drobne różnice zdań dotyczące ul. Portowej rozwiązał dyr. ZDM Jarosław Murgała oświadczając, że Portowa zostanie podniesiona. Dzięki Matołkowi koncepcja może stanowić podstawę do poważnego projektu rozwiązującego główne potrzeby rowerzystów w mieście i nie stanie się kosztownym kawałkiem makulatury. Konsultacje dobrze wykorzystaliśmy, a nasze Stowarzyszenie może pochwalić się dużym, pozytywnym wpływem na wygląd przyszłej sieci DDRów w Grudziądzu. Przed nami jeszcze spotkania w ZDM dotyczące szczegółów ale najważniejsze postulaty Stowarzyszenia zostały spełnione i spokojnie można powiedzieć, że przyczynił się do tego upór i wytrwałość naszego Prezesa :) :) :)
Za tę wiadomość podziękował(a): Bartek, MARCINHD, grudztomek

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/06 22:45 #20044

  • j23
  • j23 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • turystyka i rower - dwie nierozłączne pasje.
  • Posty: 575
  • Otrzymane podziękowania: 626
  • Oklaski: 0
Można jak w Gdańsku



Można i tak - więcej wejdzie

Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni.
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli.
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/06 22:31 #20043

  • piowini
  • piowini Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 620
  • Otrzymane podziękowania: 697
  • Oklaski: 8
Nie widziałem. :angry:
Ale o ile dobrze wiem to darmowy przewóz roweru jest możliwy dopiero od maja br. Ja od tego czasu po dziś dzień RAZ korzystałem w Grudziądzu (i chyba w ogóle) z komunikacji miejskiej! :P Bez roweru. Wówczas jeszcze nie wiedziałem o takiej możliwości. Po naszym mieście poruszam się głównie rowerem, a jak muszę to samochodem
Ale w ramach tzw. "eksperymentu uczestniczącego" postaram się to zrobić. Aby wyjść muszę jednak jeszcze przez kilka dni dojść do zdrowia.
Dzięki za uwagę, przed eksperymentem przestudiuję dokładnie regulamin.
Tak w ogóle, podtrzymuję to co napisałem. Zdaję sobie też sprawę, że nasze miasto to nie metropolia i korzystanie z możliwości przewiezienia roweru komunikacją miejska będzie sporadyczne, w wyjątkowych sytuacjach (np. awaria roweru, oberwanie chmury połączone z gradobiciem, obustronne ciężkie zapalenie płuc rowerzysty.
jazda rowerem ma być przyjemnością a nie walką

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/06 22:07 #20040

  • j23
  • j23 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • turystyka i rower - dwie nierozłączne pasje.
  • Posty: 575
  • Otrzymane podziękowania: 626
  • Oklaski: 0
piowini napisał:
"3 pkt za możliwość przewozu rowerów komunikacją miejską (chyba żart)"
To nie jest żart. Jest taka możliwość. Z tego co wiem przyjęto to uchwałą RM. I dobrze. Każde udogodnienie dla rowerzystów rowerzystów cieszy. Przecież władza jest po to aby żyło się nem (wszystkim) lepiej.
Uchwała to jedno a życie to drugie.
oto regulamin §10
6. W przypadku przewożenia przez pasażera bagażu (w tym również roweru) lub zwierząt w miejscu wydzielonym i oznaczonym znakiem graficznym, pasażer taki obowiązany jest do zwolnienia tego miejsca na każde żądanie pasażera poruszającego się na wózku inwalidzkim lub osoby z wózkiem dziecięcym i przestawienia przewożonego bagażu (w tym również roweru lub zwierzęcia) z zachowaniem postanowień § 10 ust. 1 i 2.
W którym autobusie lub tramwaju widziałeś miejsce oznakowane (z wystarczającą powierzchnią) znakiem graficznym.
W miastach, gdzie szanuje się o rowerzystów w autobusach na liniach poza miasto montowane są specjalne stojaki (w Krakowie widziałem takie już prawie 10 lat temu).
Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni.
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli.
Za tę wiadomość podziękował(a): piowini

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/06 11:59 #20015

  • piowini
  • piowini Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 620
  • Otrzymane podziękowania: 697
  • Oklaski: 8
Niestety, nie będę na konsultacjach, ledwo mówię no i tak ogólnie jeżeli chodzi o zdrowie obecnie zaliczam się do kategorii "homo ledwo sapie".
W pełni zgadzam się z zamieszczonymi przez Prezesa Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz uwagami do projektu. Również uważam, że Ogród Botaniczny jest solą w oku rowerzystów i probierzem dobrej woli w rozwiązywaniu naszych komunikacyjnych problemów ze strony Ratusza. Wielkie brawa za szczególne tego zaznaczenie!
Odnośnie tego, że Prezydent Grudziądza chwalił się 13 miejscem.Zrobił to po poinformowaniu go o tym przez nas (nie chwaląc się jam to sprawił) na jednym ze spotkań konsultacyjnych z nami. Na którymś kolejnym spotkaniu z mieszkańcami miasta w odpowiedzi na moje pytanie OBIECAŁ rozważenie połączenia w jedną całość odcinka DDR wzdłuż ul. Hallera z Al. 23 Stycznia. Na początek jedynie w postaci odpowiedniego oznakowania. Proponowałem przebieg tego "łącznika" zgodnie z propozycją zawartą w uwagach do projektu. Jako dodatkowe, rywalizacyjne uzasadnienie tego połączenie podałem możliwość uzyskania dodatkowych punktów za połączenie centrum z drogą wylotową w kierunku wschodnim (Radzyń Chełm. W-wa).
"3 pkt za możliwość przewozu rowerów komunikacją miejską (chyba żart)"
To nie jest żart. Jest taka możliwość. Z tego co wiem przyjęto to uchwałą RM. I dobrze. Każde udogodnienie dla rowerzystów rowerzystów cieszy. Przecież władza jest po to aby żyło się nem (wszystkim) lepiej.
jazda rowerem ma być przyjemnością a nie walką

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/05 21:24 #19999

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Red napisał:
Mała uwaga do uwag. Rondo Herberta, nie Hoffmana.

No tak..., wiedziałem, że na "H" ;)
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/05 20:50 #19994

  • Red
  • Red Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 217
  • Otrzymane podziękowania: 384
  • Oklaski: 14
Mała uwaga do uwag. Rondo Herberta, nie Hoffmana.
Za tę wiadomość podziękował(a): Matołek

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/05 19:13 #19986

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Żeby nie rozsyłać każdemu z osobna, zamieszczam uwagi do "Koncepcji", które zostały wysłane do ZDM-u w imieniu Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz.

Uwagi dotyczą przede wszystkim siatki tras głównych, które powinny stanowić podstawę projektu, jaki ma powstać za społeczne 85 tysięcy złotych.

Plik załącznika:

Nazwa pliku: SRG-ZDM-01...acje.pdf
Wielkość pliku:380 KB
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): krzys80, piowini, pieter, MARCINHD

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/04 20:41 #19972

  • j23
  • j23 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • turystyka i rower - dwie nierozłączne pasje.
  • Posty: 575
  • Otrzymane podziękowania: 626
  • Oklaski: 0
piowini napisał:
w badaniach przeprowadzonych przez miesięcznik "Rowertour" (nr 11(81) z listopada 2014r. s. 44) spadliśmy w ciągu dwóch lat (poprzednie badanie miało miejsce w 2012 r) z 13 na 19 miejsce w kraju.
Dla wyjaśnienia w rankingu oceniane jest 41 największych miast w Polsce, więc 19 miejsce nie jest powodem do dumy.
Dla ciekawości - dane do rankingu podają urzędnicy miast.
Grudziądz otrzymał w skali 0-3 pkt
3 pkt za możliwość przewozu rowerów komunikacją miejską (chyba żart)
1 pkt za ilość kontrapasów (ciekawe gdzie są - kontrarowerowy jest ZDM)
2 pkt za strefy uspokojonego ruchu
3 pkt za możliwość jazdy po parkach (Ogród Botaniczny, ścieżki z tłucznia w Parku Miejskim)
Jeśli odejmiemy te 8-9 pkt to będziemy na na 36-33 miejscu SUPER za nami jest prawie dych miast

Na ostatnich konsultacjach Prezydent Grudziądza chwalił się 13 pozycją
Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni.
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli.
Za tę wiadomość podziękował(a): krzys80, Krzyś

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/04 19:39 #19965

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
Zdaje się, że to nie będzie dyskusja ani konsultacje, tylko wygłoszenie oświadczenia o powodzie odrzucenia poszczególnych uwag. Powinni to przed spotkaniem udostępnić w formie pisemnej, a nie zaskakiwać na spotkaniu. Poza tym jak ktoś wysłał uwagi i nie pojawi się na spotkaniu to nie dowie się o powodzie odrzucenia jego uwag? Porażka :evil:

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/04 16:02 #19963

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Napisałem dziś rano do ZDM-u:
Dzień dobry.

Za dwa dni konsultacje, a do tej pory nie udostępniono żadnych materiałów, których konsultacje będą dotyczyły.

z poważaniem
w imieniu Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz
Tomasz Kędzior

Oto odpowiedź:
Witam!

Na konsultacjach, które odbędą się w dniu 06.11.2014 o godz. 17:00 omawiane będą uwagi zgłaszane prze mieszkańców które wpłynęły do Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu zgodnie z ustaleniami z pierwszych konsultacji.

Łukasz Cybulski
Inspektor w Sekcji Inwestycji

Nie wiem czy śmiać się, czy płakać :blink: Czy mam przez to rozumieć, że będziemy teraz konsultować, które uwagi wprowadzić, a które nie? :blink:
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/04 12:40 #19957

  • piowini
  • piowini Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 620
  • Otrzymane podziękowania: 697
  • Oklaski: 8
W najbliższych dniach będzie kolejna konsultacja z Prezydentem Grudziądza. Tylko nie wiem czy z senesem.
Po wielokrotnych konsultacjach i następnie inwestycjach w infrastrukturę rowerową jakie w ostatnich dwóch latach miały miejsce w Grudziądzu, jest efekt: w badaniach przeprowadzonych przez miesięcznik "Rowertour" (nr 11(81) z listopada 2014r. s. 44) spadliśmy w ciągu dwóch lat (poprzednie badanie miało miejsce w 2012 r) z 13 na 19 miejsce w kraju. Dla przykładu w naszym regionie Włocławek spadł z 18 na 21, Toruń z 9 przesunął się na 3, Bydgoszcz z 14 na 9 miejsce.
A można było poprawić zarówno infrastrukturę i wynik. I to bez wielkich inwestycji.
Jednak żeby móc, trzeba najpierw chcieć.
jazda rowerem ma być przyjemnością a nie walką

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/04 12:00 #19956

  • j23
  • j23 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • turystyka i rower - dwie nierozłączne pasje.
  • Posty: 575
  • Otrzymane podziękowania: 626
  • Oklaski: 0
matołek napisał:
Tak właśnie władze traktują konsultacje. Poza tym trwają konsultacje, a w międzyczasie oddaje się do użytku kolejne antyrowerowe gnioty, jak choćby przejazd przez wiadukt przy ul. Południowej.
CIESZCIE się z tego co robi ZDM Grudziądz (czytaj - partaczy).
Jest nowa DDR(?), ma tylko malutkie uchybienia:
- jest to chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym
- kostka jest tylko trochę fazowana
- krawężnik jest trochę za wysoki
Jak widać konsultacje i wytyczne Firmy, której miasto (z naszych pieniędzy) płaci za projekt infrastruktury są nieistotne. URZĘDNIK wie lepiej.
Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni.
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli.

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/04 08:52 #19955

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Wysłałem zapytanie w tej sprawie do dyrekcji ZDM-u, zobaczymy, czy będzie jakaś odpowiedź :whistle:
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/11/04 07:58 #19954

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
slimak napisał:
Kolejne konsultacje już za 6 dni. Pytanie nad czym dyskutować, skoro nie przedstawili kolejnej wersji.

Tak właśnie władze traktują konsultacje. Poza tym trwają konsultacje, a w międzyczasie oddaje się do użytku kolejne antyrowerowe gnioty, jak choćby przejazd przez wiadukt przy ul. Południowej.

www.rowerowygrudziadz.pl
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): Pietrek, MARCINHD

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/10/31 08:57 #19899

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
Kolejne konsultacje już za 6 dni. Pytanie nad czym dyskutować, skoro nie przedstawili kolejnej wersji.
Drugie konsultacje ws. koncepcji rowerowej

Prezydent Grudziądza Robert Malinowski serdecznie zaprasza mieszkańców do udziału w drugich konsultacjach społecznych poświęconych koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej oraz jej rozbudowy. Spotkanie odbędzie się w najbliższy czwartek, 6 listopada o godz. 17.00 w sali 301 Urzędu Miejskiego.

grudziadz.pl/pl/news/content/6949
Za tę wiadomość podziękował(a): Matołek, j23, pieter, MARCINHD

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/10/16 10:50 #19459

  • Outsiderka
  • Outsiderka Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Posty: 14
  • Otrzymane podziękowania: 13
  • Oklaski: 0
Pierwszy raz wypowiadam się na Forum Rowerowego Grudziądza i pewnie poniżej będzie parę bardziej ogólnych myśli związanych z rowerowymi użytkownikami dróg publicznych, a mniej odnoszących się bezpośrednio do grudziądzkiej koncepcji.

W ubiegłym roku zakupiono w Polsce co najmniej milion rowerów, co potwierdza rozprzestrzeniającą się modę na "rowerowanie".

Od paru lat w wielu większych miastach odbywają się masy krytyczne, które mają chyba m.in na celu zmienienie podejścia do rowerzystów, jako pełnoprawnych użytkowników dróg. Słyszałam, że są miasta, gdzie odchodzi się już od mas - gdyż stały się zbyt uciążliwe dla mieszkańców, przez co rowerzyści tracą na sympatii innych obywateli.

Mamy bardzo niedoskonałe drogi dla rowerów (mówiąc ogólnie), mamy jeszcze wielu kierowców, pieszych, którzy nie stosują się do obowiązujących przepisów - mówiąc najprościej często odnoszę wrażenie, że rowerzyści są dyskryminowani i na przysłowiowych szosach, i na drogach dla rowerzystów. Tak, wiem - niczego tu nie odkrywam...

Można odnieść wrażenie, że rower, no cóż, jest uwzględniony w Kodeksie Ruchu Drogowego, ale w praktyce ten środek lokomocji traktuje się z lekkim przymrużeniem oka, kaprys, rekreacja, moda, paru maniaków...
Z drugiej strony policja konsekwentnie ściga tych, którzy poruszają się na rowerach a mają zakaz kierowania pojazdami. I nie polemizuję z tym.
Nie znam historii rozwoju ruchu rowerowego w Polsce, jednak sądzę, że podobnie jak i w innych sferach życia społecznego i publicznego, musi jeszcze trochę czasu upłynąć, abyśmy mogli mówić o powszechnej akceptacji, kulturze i poszanowaniu rowerzystów.

Pewnie jednym z kroków jest powstanie sieci dróg dla rowerzystów, szlaków rowerowych (tak na marginesie - w tej dziedzinie też sądzę, że jest totalna "samowolka"; spotykam sporo tras, których nie ma ani w wykazie PTTK, ani na mapach, ani na polecanym portalu kuj.-pom. Wirtualne szlaki...

Może brakuje nam umiejętności patrzenia w przyszłość i planowania (w odniesieniu do miasta, powstających dróg, infrastruktury) z uwzględnieniem różnych tendencji: więcej aut, więcej rowerów, rolki, więcej osób spędzających aktywnie czas, itp.
I tak myślę, super byłoby, gdyby grudziądzka "sieć rowerowa", została poprawiona już, teraz, za chwilę. Jednak rozsądniejsze wg mnie jest wypracowanie czegoś perspektywicznego, wydanie trochę więcej pieniędzy, tak by za parę lat "zmieściło" się na naszych ścieżkach jakieś 25 tys. rowerzystów ( B) no, może trochę przesadziłam)???

Zastosowałam trochę skrótów myślowych, ale mam nadzieję, że można zrozumieć o co mi chodzi :-)
Za tę wiadomość podziękował(a): krzys80, pieter, Krzyś

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/10/14 21:14 #19398

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Trzeba jednak uczciwie przyznać po obejrzeniu materiałów niedostępnych ani przed, ani podczas konsultacji, że firma nie położyła całkiem lagi na swojej pracy. Mam na myśli choćby załączony tu materiał PDF.

Przy okazji - jeśli ktokolwiek ma jeszcze jakieś wątpliwości, jak powinien wyglądać wzorcowy przebieg ddr przez skrzyżowanie, to niech zerknie na stronę 17 lub załączoną fotkę :)

Wkurzający jest fakt, że długo już podsuwamy to rozwiązanie naszym władzom i prawie się udało takie wdrożyć na nowej Konstytucji 3 Maja przy przejeździe przez Runa Leśnego, ale zaoponowała Policja, bo takie mieli widzimisię :S



Plik załącznika:

Nazwa pliku: 1.Inwentar...anie.pdf
Wielkość pliku:7,711 KB
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji spójności 2014/10/14 20:46 #19396

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
matołek napisał:

Konsultacje społeczne w sprawie
Koncepcji Spójności Infrastruktury Rowerowej w Grudziądzu

 Zapis przebiegu konsultacji dzięki portalowi eGrudziadz

            9 października 2014 r. w auli Urzędu Miasta odbyły się pierwsze konsultacje społeczne w sprawie zamówionej przez grudziądzki samorząd koncepcji spójności infrastruktury rowerowej w Grudziądzu. Spotkanie otworzył Prezydent Malinowski, który następnie opuścił pole "boju". Na sali pozostali przedstawiciele wykonawcy - Pracowni Projektów Komunikacji ?PROGRES? i ?EURO-ALIANS? i przedstawiciele Grudziądzkiego Zarządu Dróg Miejskich - wicedyrektor Jarosław Murgała oraz panowie Jankowski i Cybulski. Z drugiej strony sali zasiedli przedstawiciele grudziądzkiego środowiska rowerowego: Kompletny Zarząd oraz chętni członkowie Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz, przedstawiciele Klubu Kalinka oraz kilka osób niezrzeszonych.

Projektanci przedstawili i omówili mapkę, na której zaznaczono istniejące ciągi rowerowe i pieszo-rowerowe oraz te w budowie, jak również zaproponowane do zbudowania w celu scalenia istniejącej infrastruktury. Tak więc głównym celem spotkania było przedyskutowanie zaproponowanej przez projektantów sieci dróg rowerowych oraz połączenia już istniejących.

Kiedy przyszła kolej na uwagi i pytania obecnych na sali najbardziej tematem zainteresowanych rowerzystów, wywiązała się burza konstruktywnej krytyki. Ponieważ było tego bardzo dużo, wymienię najważniejsze zarzuty stawiane przedstawionym na spotkaniu założeniom koncepcji:

 Nie wykonano podstawowej czynności, od której wręcz podręcznikowo powinno się zacząć realizację projektu, czyli podziału tras rowerowych na kategorie. Skutkiem tego zamiast planu stworzenia funkcjonalnej sieci rowerowej miasta, otrzymaliśmy produkt przypominający plan cerowania starej, dziurawej i bardzo niewygodnej skarpetki. 

Tak więc najpierw powinno się nakreślić plan kilku tras głównych, które stworzą szkielet sieci rowerowej i połączą najważniejsze dzielnice. Tym też powinno się poświęcić największą uwagę, a biorąc pod uwagę brak w Grudziądzu tras z prawdziwego zdarzenia, zaplanować przebudowę, rozbudowę i generalne remonty głównego traktu północ-południe i kilku jego odnóg na wschód w celu osiągnięcia ich pożądanych parametrów. Dopiero później zaplanować sieć tras zbiorczych, które łączą się jak dopływy większej rzeki z trasami głównymi, zbierając ruch rowerowy z licznych osiedli. Dopiero na końcu uzupełnić plan o trasy lokalne i trasy rekreacyjne.

 Drogi pieszo-rowerowe uznano za rozwiązanie zaspokajające potrzeby ruchu rowerowego. Tymczasem jest to rozwiązanie, które należy z oczywistych powodów w miarę możliwości likwidować i zastępować oddzielonymi od chodników drogami rowerowymi, zwłaszcza na trasach głównych i zbiorczych.

 Nie wychwycono wielu bardzo ważnych porażek projektowych i luk, które uniemożliwiają płynny, bezpieczny i wygodny ruch rowerowy na drogach już istniejących.

 Nie zwrócono uwagi na sposób prowadzenia ddr przez skrzyżowania, uznając za wystarczające domalowanie przejazdu dla rowerów. Tymczasem wiele przejazdów nadaje się do przebudowy ze względu na niebezpieczne i niezwykle uciążliwe rozwiązania techniczne.

 Zaplanowano stworzenie dróg w miejscach, w których trzeba by przebudować świeżo sfinalizowaną inwestycję lub zwężyć jezdnię. Nie mamy nic przeciwko, ale znając grudziądzkie realia, nasze władze nigdy się na to nie zgodzą.


Na spotkaniu podniesiono też kwestię lekceważącego podejścia władz do informowania Społeczeństwa o planowanych konsultacjach, bo jak inaczej, jak kpiną nazwać informację o tak ważnym dla środowiska wydarzeniu na trzy dni przed jej terminem? Pojawiły się też pytania dotyczące niemożności dogadania się z gminą w kwestii połączenia jednego z odcinków trasy. Jak więc władze wyobrażają sobie realizację choćby tak ważnej inwestycji, jak rowerowa kładka na moście? A może to wszystko to tylko przedwyborcze mrzonki pokroju planowanej przeprawy promowej przez Wisłę?

Nadzieją jednak napawa fakt, że projektanci wydawali się nieskażeni typową dla grudziądzkich władz polityką antyrowerowego uporu i z pokorą przyjmowali fundowaną im krytykę. Przyjęli też do wiadomości, że sporo przed nimi pracy, a zakończone właśnie konsultacje trzeba potraktować jako wstępne. Sporo też pracy przed nami, bo jako Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz zaoferowaliśmy pomoc i współpracę, a więc do dzieła :)

z rowerowym pozdrowieniem
Matołek

Czytaj więcej...

Czułem się w obowiązku napisać kilka słów podsumowania :)
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): Krzyś, MARCINHD
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Czas generowania strony: 0.352 s.