Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/26 08:31 #16661

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Antyrowerowa sygnalizacja świetlna napisał:
To jest droga wojewódzka taka sygnalizacja jest tam potrzebna

Chyba ktoś nie czytał ze zrozumieniem, bo taka sygnalizacja, jaką przewiduje obecny projekt, nie tylko jest niepotrzebna, będzie utrudniała ruch, ale posiada nielegalne rozwiązania :dry:
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/26 08:17 #16659

  • Antyrowerowa sygnalizacja świetlna
  • Antyrowerowa sygnalizacja świetlna Avatar
To jest droga wojewódzka taka sygnalizacja jest tam potrzebna

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/15 14:40 #16333

  • powolny grudziadz
  • powolny grudziadz Avatar
Może nie każdy zauważył ale skrzyrzowania w gdz budowane sa dla indolentow drogowych. Same ronda i sygnalizacje bezkolizyjne. I tu jest problem sygnalizacja bezkolizyjna w sposob maksymalny wydłuża czas stania bo w danym momencie porusza sie bardzo ograniczona liczba osob. Min pewnie dlatego nie ma czasomierzy. Widocznie urzednicy wpadli na pomysl ze skoro bezkokizyjnie to rowery trzeba ograniczyć bo jeszcze ktos wpadnie na takiego na skrzyżowaniu i bedzie klops.

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/14 14:54 #16302

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
Mości Państwo z ZDM powinni wybrać się do Bydgoszczy i zobaczyć jak można budować zgodny z prawem system wzbudzania sygnalizacji na drogach dla rowerów. Jako przykład polecam skrzyżowanie Chodkiewicza/Sułkowskiego/Ogińskiego.

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/14 12:59 #16296

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Przykład sygnalizacji równoległej mamy na widocznym na zdjęciu dołączonym do artykułu skrzyżowaniu ulic Hallera i Solidarności, ale w ciągu ulicy Hallera, od strony Carrefour. Nie ma tam guziczków i jak auta mają zielone, to rowery też.
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/14 12:37 #16292

  • .:t IMO n:.
  • .:t IMO n:. Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 167
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 3
Sporo czasu tej zimy spędziłem w Wiedniu (z tym 'równoległym zielonym'), gdzie właśnie tak to działa. Swoją drogą - z perspektywy poruszania się rowerem po mieście, przeżyłem coś w rodzaju szoku. Jak już zdecydowałem się na dojeżdżanie do pracy rowerem, bo samochodem to żadna przyjemność na ósmą dotrzeć do centrum, a potem w szczycie wracać do domu, to musiałem się NAUCZYĆ tam jeździć. Serio. Drogi rowerowe są jednokierunkowe z osobnymi sygnalizatorami na wysokości głowy (mniej-więcej), zielone zapala się szybciej dla roweru, niż samochodu i TRZEBA jechać tam, gdzie prowadzi droga, co na początku wydaje się zbrodnią przeciwko ludzkiej orientacji w terenie, ale tak naprawdę świetnie działa, tylko nauczyć się miasta trzeba. Nie można się tam było zatrzymać, bo setki rozpędzonych rowerzystów zmiotą z powierzchni ziemi, co właściwie z początku przypominało mi trochę jazdę w Warszawie, gdzie też bardziej się dryfuje w ruchu drogowym, niż płynie tam, gdzie się chce. To może trochę głupio zabrzmieć na forum rowerowym, ale gdybym w wielkim mieście miał wybierać między czterema a dwoma kołami w poruszaniu się po nim, wybrałbym zdecydowanie dwa. Jeździł bym po mieście motocyklem ;)

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/14 11:58 #16286

  • pieter
  • pieter Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 954
  • Otrzymane podziękowania: 622
  • Oklaski: -1
Apel do urzędników!
Urzędnicy, że coraz więcej osób jeździ na rowerach, to zauważacie. Sami też przecież często korzystacie z rowerów. Skąd więc to przykre mniemanie, że człowiek na rowerze jest jakimś gorszym człowiekiem od tego w samochodzie? Pokutuje dziwne, niczym nieuzasadnione przekonanie, że temu w samochodzie trzeba życie ułatwiać, a ten na rowerze to może sobie poczekać. Drodzy urzędnicy, jestem tym samym mieszkańcem miasta bez względu na to, jak się poruszam: rowerem, pieszo, czy samochodem. Tak samo chcę zdążyć do pracy, szkoły czy na umówione spotkanie. Żądam co najmniej równouprawnienia. Spójrzcie na aspekt ekologiczny i nasze zdrowie! Zrozumcie i weźcie wreszcie przykład z krajów wysoce rozwiniętych! Tam jest mało tak smrodzących, starych samochodów, jak u nas - większość to nowe modele, spełniające wyśrubowane normy spalania, a i tak stawia się na transport rowerowy. Tam rowerem można wszędzie. A u nas jakoś dziwnie w drugą stronę. Czas na zmiany, na nowoczesne spojrzenie na sprawy transportu, na zielone światło dla rowerów, na bezpieczeństwo rowerzystów, a nie na smród, korki, pozastawiane place, chodniki i porozjeżdżane trawniki. Samochód na drogach przelotowych, krajówkach, ekspresówkach, autostradach, ale w mieście, na wąskich uliczkach, starej części miasta zdecydowanie nie!!! Jeżeli przyjmiecie wreszcie to do świadomości, to może wasze rozwiązania komunikacyjne będą przychylne dla rowerzystów, ludzi którzy myślą ekonomicznie, dbają o swoje i wspólne zdrowie, chcą być nowocześni, chcą bez przeszkód i bezpiecznie przejeżdżać przez skrzyżowania i przejazdy rowerowe.
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/14 11:38 #16285

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Acha - żeby nie było, że tylko narzekamy i protestujemy, bo rozwiązanie też mamy, a jest ono proste i tanie jak barszcz, a do tego sprawiedliwe i zgodne z przepisami. Wymaga ono jedynie dobrej woli od urzędników.

Rozwiązaniem jest bowiem takie zaprogramowanie sygnalizacji, żeby światło na przejeździe było spójne z sygnałem na drodze równoległej. Przykład: Jeżeli samochody jadące wzdłuż Chełmińskiej mają zielone, to i rowerzyści jadący wzdłuż tej samej ulicy mają mieć zielone. Proste i sprawiedliwe, prawda?
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): pieter

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/14 11:21 #16284

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56
Niestety ze wszystkich wskaźników wynika, że aby przejechać przez drogę podporządkowaną np. Kraszewskiego, trzeba będzie wcisnąć guziczek i poczekać na następny cykl świateł. Krótko mówiąc rowerzysta ma być podporządkowany drodze podporządkowanej :angry: :angry: :angry:

1 minuta stania, to około 300 m straconej drogi, przy prędkości niecałe 20 km/h.

Koniecznie trzeba z tym zawalczyć :angry:
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza 2014/06/14 08:55 #16281

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4971
  • Otrzymane podziękowania: 3794
  • Oklaski: 56

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna
wkracza do Grudziądza

            Kolejnym ważnym problemem, z którym będzie musiało zmierzyć się nasze Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz, jako organizacja reprezentująca interes grudziądzkich rowerzystów, jest pojawianie się na skrzyżowaniach sygnalizacji świetlnych, które w sposób oczywisty dyskryminują rowerzystów. Takie wrogie ruchowi rowerowemu sygnalizatory mamy już na przejeździe przez ul. Hallera, wzdłuż ul. Solidarności, a obecnie powstają w ciągu Chełmińskiej na przejeździe przez Kraszewskiego. Planuje się również takowe sygnalizacje zamontować w ciągu nowo budowanej ul. Konstytucji 3 Maja.

Jeśli pozwolimy na to teraz, takie rozwiązania mogą przyjąć się na dobre i problem się rozrośnie, a transport rowerowy straci na wartości Frown

Jak to działa - w telegraficznym skrócie:

 Rowerzysta podjeżdża do przejazdu i zawsze ma CZERWONE (chyba, że trafił akurat na zielone, wywołane przez poprzedniego rowerzystę). Musi więc wcisnąć guzik i poczekać.
 Jeśli w czasie naciśnięcia guzika na jezdni równoległej samochody mają ZIELONE i jadą sobie w tym samym co my kierunku, to rowerzyści i tak mają CZERWONE i stoją, pomimo, że ich kierunek jest wolny.
 Jeśli w tym samym czasie samochody jadące w takim samym co nasz kierunku mają CZERWONE, a za chwilę włączy im się ZIELONE, samochody pojadą, a rowerzyści nadal będą stać, mając CZERWONE.
 Dzieje się tak dlatego, że światło ZIELONE dla rowerzystów zapali się dopiero w następnym CYKLU sygnalizacji.
 Gdyby więc w tym samym kierunku rowerzysta jechał jezdnią, zamiast rowerową drogą, już dawno opuściłby skrzyżowanie i jechał dalej, zamiast stać, tracąc czas i wdychając toksyczne spaliny.

TAKA SYGNALIZACJA JEST NIEZGODNA Z PRAWEM, ALE W POLSCE POWSZECHNIE STOSOWANA! SYGNALIZACJA Z PRZYCISKIEM ZGODNIE Z PRAWEM MOŻE BYĆ STOSOWANA JEDYNIE DLA PIESZYCH!

Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz nie zgadza się na dyskryminację rowerzystów na skrzyżowaniach i podejmie w tej kwestii odpowiednie działania! A Czy Wy również mówicie NIE dla wprowadzania takich rozwiązań do Grudziądza?

z rowerowym pozdrowieniem
matołek

Czytaj więcej...
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): livy_jarmusch
Czas generowania strony: 0.255 s.